VisonX - Czyli LED W LR - Rozpoznanie - Vision X Soliste - konstrukcja
Spis treści | ||
2.Rozpoznanie - Vision X Soliste - konstrukcja
Ponieważ obie wersje które otrzymaliśmy do przetestowania są identyczne pod względem konstrukcyjnym (różnią się tylko optyką) - najpierw przyjrzymy się ogólnej budowie lamp tego typu. |
  | VisonX - Czyli LED W LR |
Rozpoznanie - Vision X Soliste - konstrukcja | ||
Szczegóły - VisionX Flood | ||
Szczegóły - VisionX EURO | ||
Działanie w terenie | ||
Podsumowanie | ||
Wszystkie strony | ||
Przy pierwszym kontakcie reflektorek może zdziwić - jest naprawdę mały :) . Wymiary wersji Solstice nez mocowania to 5.2 x 5.2 x 6 cm (Dł x szerx gł). Cała konstrukcja sprawia wrażenie solidnej. Korpus jest wytłoczony z aluminium, skręcony na cztery wkręty z przednią częścią która została wykonana z odlewu ciśnieniowego. Całość została polakierowana czarnym proszkowym lakierem - więc uderzenia gałęzi czy kamieni nie będą groźne.
Odwracamy lampkę na tył - gdzie odnajdziemy niewielkie ożebrowanie radiatora odpowiadający za chłodzenie diody (LED-y dużej mocy wymagają chłodzenia).Ma to też swoją dobrą stronę - dzięki całkowicie aluminiowej konstrukcji lampka po chwili świecenia rozgrzewa się na tyle że ewentualny szron lub śnieg na szkle zostanie rozpuszczony.
Na każdej z czterech ścianek obudowy znajdują się mocowania dla uchwytu oraz spinki umożliwiającej połączenie kilku lamp ze sobą.
Centralnie z tylnej części obudowy został wyprowadzony 40 cm przewód zasilający. Przelot kabla przez obudowę uszczelnia gruba uszczelka , a i sam przewód znajduje się w grubościennej gumowej izolacji. Nie ma możliwości odłączenia go od korpusu lampy.
Na drugim końcu krótkiego przewodu znajdziemy hermetyczne złącze. Uszczelnienie jest wzorowe, na złączce zaznaczono polaryzację (układ biegunów) - która w wypadku lamp opartych o diody ma istotne znaczenie - jeżeli podłączymy odwrotnie nie będzie świecić. Na złączu znajdziemy również informacje że lampka pracuje w szerokim zakresie napięć 9-50V .
Podłączenia lampy dokonujemy za pomocą dołączonej wtyczki hermetycznej. Ta widoczna powyżej wyposażona jest w uszczelkę zabezpieczającą całe złącze przed dostaniem się wody i kurzu. Dodatkowo sama wtyczka nie ma widocznych pinów - wszystko łączy się w jej wnętrzu.
Wyprowadzenie kabli ze złączki również jest uszczelnione (przy powiększeniu zdjęcia widać pierścienie uszczelniające). Oczywiście mamy też blokadę zapobiegającą rozłączeniu się obu elementów. Całość jest bardzo dobrze spasowana, i wymaga użycia nieco siły do połączenia i rozłączenia. Dzięki tym wszystkim uszczelnieniom lampa spełnia normę IP68 - co oznacza że jest pyło i wodoszczelna a także może pracować zanurzona w wodzie.
Poza małą wiązką elektryczną w skład każdego zestawu wchodzą też dwa elementy umożliwiające instalację oświetlenia np. na bagażniku. Standardowym mocowaniem jest uchwyt widoczny po lewej stronie. Element łączący lampę z kształtką "U" również jest odlany z aluminium. Pozostała część mocowania jest dobrze znana ze standardowych lamp. W zestawie otrzymujemy śruby wraz z z nakrętkami samoblokującymi.
Całość przykręcamy do reflektorka jedną z dwóch widocznych śrub imbusowych za pomocą dołączonego kluczyka. Druga śruba i czarna kostka służą do skręcenia kilku lamp ze sobą w jeden większy moduł.
Po założeniu mocowania konstrukcja robi się nieco wyższa z 5 do 7 cm . Mocowanie możemy oczywiście regulować w dwóch płaszczyznach. Mały minus estetyczny - szkoda że "U" kształtka nie jest również polakierowana na czarno - bagażniki na ogół są czarne, lampka jest czarna - lepiej by pasowało :P
Znamy ogólny zarys konstrukcji - czas zbadać detale poszczególnych modeli.